Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:21:25+01:00
Ranę nalezy przemyc letnia wodą z kranu,jezeli jej nie mamy w poblizu uzyc wody utlenionej.Jeżeli rana jest dośc rozległa i mamy krwotok nalezy go zatamować gazą.Należy przyłożyć gazę jałową lub nakleić plaster.
1 5 1
2010-03-16T16:23:32+01:00
Przy opatrywaniu ran należy zasadniczo przestrzegać następujących wskazówek:
• Przy pierwszym opatrywaniu ranny powinien leżeć lub siedzieć, uszkodzoną część ciała należy unieruchomić, jeżeli sytuacja na to pozwala.
• Ran i ich okolic nie należy dotykać rękami aby uniknąć dodatkowych zanieczyszczeń i zakażeń (użyć na przykład rękawiczek jednorazowych).
• Jak najszybciej po stwierdzeniu zranienia należy przykryć je jałowym opatrunkiem (np. z apteczki), aby zapobiec dalszemu zanieczyszczeniu przez zarazki i brud.
Jeżeli jałowy materiał opatrunkowy jest niedostępny, należy w miarę możliwości użyć wyprasowanej (dzięki temu w dużym stopniu pozbawionej zarazków) bielizny.
• Czasami konieczne może być zatrzymanie krwawienia (zobacz tamowanie krwawienia).
W nagłych wypadkach obowiązuje zasada: Tamowanie krwawienia ważniejsze niż zapobieganie zakażeniu!!!
• Nie należy samodzielnie aplikować żadnych leków na ranę, na przykład pudrów, sprayów lub maści, między innymi dlatego, że mogą one utrudniać diagnozę i spowodować konieczność bolesnego oczyszczania.
• Ewentualne ciała obce w ranie muszą być usunięte przez lekarza.
Jeżeli ciało obce wystaje z rany, do transportu trzeba zabezpieczyć je miękkim materiałem (zobacz ciała obce w ranie).
• Rany powinny być w ciągu 6 godzin zbadane lub opatrzone przez lekarza.
Wskazówka 1:
W zasadzie nawet przy najmniejszej ranie istnieje niebezpieczeństwo tężca, dlatego konieczne jest szczepienie ochronne.
Wskazówka 2:
Z wyjątkiem otarć na małej powierzchni i drobnych ran ciętych badanie i leczenie rany jest w zasadzie zadaniem lekarza.
Celem pierwszego opatrzenia jest powstrzymanie dalszych szkodliwych oddziaływań na ranę.
2010-03-16T16:25:40+01:00
Oparzenie:
Palec lub inne miejsce oparzenie polac zimna woda i polozyc folie spożywcza , nie sparowac miejsca masciami,bez zgody lekarza.

Krwotok; Watę polozyc na ranie (np jezeli chodzi o dlon) i zacisnac pięśc oraz owinac bandazem. . Rekę owinąc trojkontna chustą.

zwichniecie , zlamanie
polozyc poszkodowanego w pozycji bezpiecznej dla niego na kiejsce bolu polozyc lód , oraz owinąc banmdazem sprawdzic czy opatrunek nie jest na ciasno jezeli palec np zrobi sie rozowy to znaczy ze jest ok