1.Oblicz pole powierzchni prostopadłościanu o krawędziach długości 3 cm 4 cm i 1 dm.

2.Suma długości wszystkich krawędzi sześcianu wynosi 216 cm.Oblicz pole powierzchni tego sześcianu.

Proszę o dobre obliczenia.

Dam naj... tak szybko jak tylko będe mógł. (czyli za 6 godz.)

Z góry dziękuję ;)

2

Odpowiedzi

2010-03-16T16:35:24+01:00
1.a = 3 cm
b = 4 cm
c = 1 dm = 10cm

P = (3*4 + 3*10 + 4*10) 2
P = (12 + 30 +40) 2
P = 82 * 2
P = 164 cm (kwadratowych)

2. 12a = 216cm |:12
a = 18cm

P = (18*18) 6
P = 324 * 6
P = 1944cm (kwadratowych)

122 4 122
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:41:12+01:00
1.
1dm=10cm
P=2*3cm*4cm+2*3cm*10cm+2*4cm*10cm
P=24cm+60cm+80cm
P=164cm²
odp.pole prostopadłościanu wynosi 164cm²
2.
sześcian ma 12 krawędzi
216cm:12=18cm-długość krawędzi

pole
a=18cm
P=6*a²
P=6*324cm
P=1944cm²
odp.pole powierzchni sześcianu wynosi 1944cm²
131 4 131