Na małej wysepce w kształcie koła rośnie jedno drzewo dokładnie w jej środku.Wyspa ma średnicę 20m.Jak długa musi być linka,aby można było przywiązać jacht?
A.Krótsza niż 10m
B.Dokładnie 10m
C.Dłuższa niż 10m
D.Dokładnie 5m

2

Odpowiedzi

2010-03-16T16:29:52+01:00
Środek= drzewo. od środka do brzegu morza = promień
2r=20
r=10
Odp. potrzeba wg. mnie dokładnie 10 m
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:31:04+01:00
Średnica=20m, czyli promień ma 20:2=10m
to zadanie nie jest zbyt konkretne, bo nie wynika z niego czy ten przyrzad do którego jest przywiazana linka stoi idealnie z brzegiem, tak,że poprawna to może być odp. b, , ale też c