Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:30:43+01:00
1)Ochrona przed napastnikiem
2)Schronieni przed czynnikami atmosferycznymi
3)pełni rolę domu
7 3 7
2010-03-16T16:32:20+01:00
Mały ślimak wylęga się z jaja z pierwociną muszli, tzw. muszlą embrionalną. Muszla ślimaka - jego szkielet zewnętrzny, pełniący bardziej funkcje ochronne niż podporowe - czasem może zanikać lub ulegać znacznej redukcji (Testacellidae), bywa też zagłębiona w tkankach (pomrowcowate). Muszla ślimaków jest zwykle skręcona, bywa też uproszczona (zredukowana do płytki) lub w kształcie czapeczki (przytulik, czareczka), a w Oceanie Indyjskim żyją ślimaki, których muszla jest dwuczęściowa (jak u małży).
3 2 3
  • n132
  • Początkujący
2010-03-16T16:35:10+01:00
1) Jest jego domem [schronieniem]
2) Chroni go przed niebezpieczeństwem [zwierzętami które mu zagrażają itp.]
3) Służy mu jako miejsce do zimowania
15 2 15