kto wie jak obliczcy te rownania . to niech napisze mi pliss
ale ma byc sprawdzenie!!! prosze ze sprawdzeniem ..

1.6x+4=2x+3
2.1-4x+5+2x=7-2x
3.10n-3-2n=3n-13+2n
4.7z+6+4z=9-2z+10
5.3x-2=1/2x+3
6.3/4x-x+1 /2=x-3/4
7.8y-3=11y-1 /2
9.2/3(n+3)-3/7 (n+4)=1
10.3/4 (t-2)-2/5 (2t-3)=1/5

emm i podkresle ze 1/5 i te reszte to co sa tak zaznaczone to to jest w ulamku jakby ktos nie wiedzial ..;**

z gory dziekuje

2

Odpowiedzi

2010-03-16T16:53:37+01:00
1.
6x+4=2x+3
6x-2x=3-4
4x=-1
x=-1/4
2.
1-4x+5+2x=7-2x
x=x
(równanie tożsamościowe)
3.
10n-3-2n=3n-13+2n
10n-2n-3n-2n=-13+3
3n=-10
n=-3 1/3
4.
7z+6+4z=9-2z+10
7z+4z+2z=9+10-6
13z=13
z=1
5.
3x-2=1/2x+3
3x-1/2x=3+2
2,5x=5
x=0,5
6.
3/4x-x+1/2=x-3/4
3/4x-x-x=-3/4-1/2
1,25x=0,25
x=0,2
7.
8y-3=11y-1/2
8y-11y=-1/2+3
-3y=2,5
y=-5/6
9.
2/3(n+3)-3/7 (n+4)=1 |*21
14(n+3)-9(n+4)=27
14n+42-9n-36=27
5n=21
n=4,2
10.
3/4 (t-2)-2/5 (2t-3)=1/5 |*20
15(t-2)-8(2t-3)=4
15t-30-16t+24=4
-t=10
t=-10

ps. albo pomyliła Ci się numeracja, albo nie podałaś jednego przykładu






Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:05:04+01:00
1.6x+4=2x+3
6x-2x=3-4
4x=-1|:4
x=-1/4
spr.6*(-1/4)+4=2*(-1/4)+3
-1i1/2+4=-1/2+3
2,5=2,5
2.1-4x+5+2x=7-2x
2x+2x-4x=7-1-5
0=1 sprzeczność nie ma rozwiązania
3.10n-3-2n=3n-13+2n
10n-2n-3n-2n=3-13
3n=-10|:3
n=-3i1/3
spr.10*(-10/3)-3-2*(-10/3)=3*(-10/3)-13+2*(-10/3)
-33i1/3-3+6i2/3=-10-13-6i2/3
-29i2/3=-29i2/3
4.7z+6+4z=9-2z+10
7z+4z+2z=9+10-6
13z=13|:13
z=1
spr.7*1+6+4*1=9-2*1+10
17=17
5.3x-2=1/2x+3
3x-1/2x=3+2
2,5x=5|:2,5
x=2
spr.3*2-2=1/2*2+3
4=4
6.3/4x-x+1 /2=x-3/4
3/4x-x-x=-3,4-1/2
-1,25=-1,25
7.8y-3=11y-1 /2
8y-11y=3-1/2
-3y=2,5|:(-3)
y=-0,83
spr.8*(-0,83)-3=11*(-0,83)-1/2
-9,64=-9,64
9.2/3(n+3)-3/7 (n+4)=1
2/3n+2-3/7n-12/7=1
2/3n-3/7n=1-2+1i5/7
5/21n=5/7|:5/21
n=3
spr.2/3*3+2-3/7*3-12/7=1
4-9/7-12/7=1
4-3=1
1=1
10.3/4 (t-2)-2/5 (2t-3)=1/5
3/4t-6/4-4/5t+6/5=1/5
3/4t-4/5t=1/5+6/4-6/5
-1/20t=1/2|:(-1/20)
t=-10
spr.3/4*(-10)-6/4-4/5*(-10)+6/5=1/5
-30/4-6/4+40/5+6/5=1/5
-7i1/2-1i1/2+8+1i1/5=1/5
1/5=1/5