Odpowiedzi

2010-03-16T16:40:07+01:00
Nie jestem pewna, czy to dokładnie o to chodzi, ale Stanisław Barańczak w swoim wierszu "Gdyby nie ludzie" napisał w ostatnim wersie: "(...) o ile łatwiej by się mówiło nic co ludzkie nie jest". Tylko, że nie powiedział całej tej maksymy i na 100% nie jestem pewna czy tak jest...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:18:24+01:00
Powtórzył je Seneka Młodszy w "Listach moralnych do Lucyliusza" ( " Jestem człowiekiem. Toć nic, co ludzkie nie jest mi obce." )
Nawiązuje też do nich L. Staff w "Przedśpiewie" : "Żyłem i z rzeczy ludzkich nic nie jest mi obce".
W pewien sposób robi to także Henryk Rzewuski w "Pamiątkach Soplicy" - "Polakiem jestem i nic, co polskie, nie jest mi obce."

Jednak ogólnie rzecz biorąc mógł je powtórzyć każdy humanista, bo była to jedna z głównych idei renesansu.