Odpowiedzi

2010-03-16T16:45:35+01:00
Kartezjusz - Kartezjusz (fr. René Descartes, łac. Renatus Cartesius, ur. 31 marca 1596 r. w La Haye-en-Touraine w Turenii, zm. 11 lutego 1650 r. w Sztokholmie) – francuski matematyk, filozof i fizyk, jeden z najwybitniejszych uczonych XVII wieku, uważany za prekursora nowożytnej kultury umysłowej.
Pitagoras - Pitagoras (gr. Πυθαγόρας, Pythagoras), (ur. ok. 572 p.n.e. na Samos, zm. ok. 497 p.n.e. w Metaponcie) – grecki matematyk, filozof, mistyk, twórca twierdzenia Pitagorasa.
arystoteles - Arystoteles (gr. Ἀριστοτέλης, Aristotelēs, ur. 384 p.n.e., zm. 7 marca 322 p.n.e.) – jeden z trzech, obok Platona i Sokratesa najsławniejszych filozofów greckich. Stworzył opozycyjny do platonizmu i równie spójny system filozoficzny, który bardzo silnie działał na filozofię i naukę europejską.
Teles z miletu - Tales z Miletu (gr. Θαλῆς ὁ Μιλήσιος Thales ho Milesios; VII/VI w. p.n.e.) - filozof grecki, powszechnie uważany za pierwszego filozofa Zaliczany do "siedmiu mędrców". Uznawany jest za twórcę podstaw nauki i filozofii europejskiej oraz jednego z pierwszych filozofów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:55:45+01:00
Kartezjusz(1593-1650)- francuski filozof, matematyk i fizyk; zwany "ojcem nowożytnej filozofii", sformułował prawo zachowania pędu, stworzył podstawy geometrii. Wprowadził pojęcia: zmienna niezależna, funkcja, ukłąd współrzędnych prostokątnych.

Pitagoras (ok. 570-497p.n.e.)- grecki matematyk i filozof, założyciel szkoły pitagorejskiej w Krotonie, badał własności liczb i figur geoetrycznych, uważany jest za twórcę teorii liczb niewymiernych, głosił metempsychozę.

Arystoteles(384-322p.n.e.)- najwszechstronniejszy uczony i filozof starożytności, uczeń Platona, założyciel szkoły perypatetyków, nauczyciel i doradca Aleksandra W., twierdził że istnieją tylko konkretne byty, składające się z formy i materii, a praprzyczyna świata jest niematerialna.

Tales z Miletu(ok. 625-545 p.n.e.)- grecki filozof, matematyk i astronom, przedstawiciel japońskiej filozofii przyrody, autor ważnych odkryć w dziedzinie geometrii(twierdzenie Talesa), za pratworzywo świata uznał wodę
1 5 1