DODAWANIE I ODEJMOWANIE LICZB WYMIERNYCH


Oblicz :


a) 5-7-13+15-22=

b) -21+16-3-12+24=

c) 13,5-24+2,5-5,3+3;2=

d) -3,6+dwa i trzy siudme - 1,4 - (- jedenaście siudmych)=

e) -5,75+ cztery i dwie trzecie - dwie i jedna czwarta - ( - trzy i jedna trzecia)


PROSZĘ POMOCY

2

Odpowiedzi

2010-03-16T16:52:33+01:00
A) 5-7-13+15-22= 5-7-27-22=5-7-5= -7

b) -21+16-3-12+24= -5-3-36=-8-36=-44

c) 13,5-24+2,5-5,3+3;2=13,5-24+2,5-5,3+1,5=13,5-26,5-6,8=
=-13-6,8=-19,8

di e niewiem ale te 3 sa dobrze napewno
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:02:49+01:00
A) 5-7-13+15-22= -2 -13+15-22= -15+15-22= 0 - 22 = -22

b) -21+16-3-12+24= -5 -3-12+24 = -8 - 12 + 24 = - 20 + 24 = 4

c) 13,5-24+2,5-5,3+3;2= -10,5 +2,5-5,3+3,2 = -8 - 5,3 + 3,2 = -13,3 + 3,2 = -10,1

d) -3,6+dwa i trzy siudme - 1,4-(-jedenaście siudmych)= -5+<28 siódmych = 4 > = -1

Według mnie dodajesz dziesiądki do dziesiątek, siódemki do siódemek

e) -5,75+ cztery i dwie trzecie - dwie i jedna czwarta - ( - trzy i jedna trzecia) =
5,75 + 4 dwie trzecie - 2,25 <jedna czwarta to 0,25> -(- 3 jedna trzecia)=
3,50 + 7 = 8,50

Na 95% mam wszystko dobrze
Jak mówi moja pani {"nie zapominaj o kreskach ujemnych w wynikach" xD
Jak czegoś nie rozumiesz to napisz wiadomość prywatną
Prosze o naj