ZAD1 ŻÓŁW POKONUJE ODLEGŁOŚĆ 6 M W CIAGU 5 MINUT. WYRAŹ PREDKOŚĆ W M/S


ZAD2

W CZASIE BURZY OD POJAWIENIA SIĘ BŁYSKAWICY DO GRZMOTU UPŁYNĘŁO 5 S. W JAKIEJ ODLEGŁOŚCI OD OBSERWATORA JEST BURZA? PREDKOŚĆ DŹWIĘKU W POWIETRZU WYNOSI 330M/S

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:54:59+01:00
1.
6 metrow
5 minut
5*60=300s
6m - 300s
0.02m/1s
2.
330*5=1650
1650m
2010-03-16T16:56:31+01:00
1.
5 minut to 300 sekund
6/300=1/50=0,02m/s

2.
330m/s*5s=1650m=1,65km
2010-03-16T16:56:56+01:00
ZAD. 1
6 m - 5 min
6m - 300 s /:300
0,2 m/s

Odp:Zółw pousza się z prędkością 0,2m/s.

ZAD. 2
t= 5s

330m / 1 s /*(razy)5
1650m /5 s

Odp: burza jest w odległości 1650metrów