Odpowiedzi

2010-03-16T16:55:50+01:00
Impuls pokonuje drogę z pominięciem mózgu, dopiero chwilę po wydarzeniu informacja dociera do niego. Są to odruchy bezwarunkowe, które czasem mogą nam uratować życie.
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:57:19+01:00
Bo jak sama nazwa mówi są to reakcje odruchowe. Czyli inaczej mówiąc odruch bezwarunkowy. Tego typu odruchy zachodzę bez udziału naszej woli. Mówiąc prościej nie mamy na nie wpływu. Warto przyjrzeć się tu tzw. "łuku odruchowemu". Bodziec rozpoznany przez receptor przechodzi do nerwu czuciowego następnie do neurona posredniczącego w rdzeniu kregowym lub podkorowej części mózgu, póżniej neoron przekazuje bodziec nerwowi ruchowemu, a ten efektorowi. Wszystko to dzieje się w ułamku sekundy, nie ma w tym czasu na udział naszego mózgu, woli, a skoro nasza wola nie ma na to wpływu to my również nie.

11 2 11