Odpowiedzi

2010-03-16T16:57:41+01:00
C2H5N02
Masa = 12 x 2u + 5 x 1u + 14u + 2 x 16 u = 75 u
%C = 24/75 x 100 = 32%

Odpowiedź: W glicynie występuje 32% węgla.

pozdrawiam serdecznie :**
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T16:59:35+01:00
Najpierw trzeba obliczyć masę tego związku.
mCH₂(NH₂)COOH=2*12u+5*1u+14u+2*16u=24u+5u+14u+32u=75u

Wegięl w tym związku ma masę 24u, bo są dwa atomy po 12u.

24/75=32%

Odp. Zawartość procentowa węgla w glicynie wynosi 32%.
7 2 7