Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:05:01+01:00
1 kąt 90 stopni
2 kąt x
3 kąt 1/2 (x+90stopni)
Suma miar kątów w trójkącie = 180 stopni

90+x+1/2(x+90)=180
x+1/2x+45=180-90
1,5x=90-45
1,5x=45
x=30 stopni

1 kąt 90 stopni
2 kąt x=30 stopni
3 kąt 1/2 (x+90stopni)=1/2(30+90)=1/2*120=60stopni
Spr.
90stopni+30stopni+60stopni=180 stopni.
Odp.
Kąty trójkąta mają odpowiednio
90 stopni, 30 stopni, 60 stopni
pozdrawiam:)


1 5 1
2010-03-16T17:05:45+01:00
90st. + 3x = 180st.
3x= 90st
x= 30st.

miary kątów w tym trójkącie to 30, 60, 90 stopni.
2010-03-16T17:08:11+01:00
Skoro jeden kąt =90 stopni
a jeden z kątów ostrych jest :2

to:
90+x+1/2(x+90)=180
x+1/2x+45=180-90
1,5x=90-45
1,5x=45
x=30
wię jest to trójkąt 90,60,30