1.Podłoga magazynu ma wymiary14,4m na 6,9m. Ile płytek w kształcie kwaratu o boku 30cm potrzeba na wyłozenie podłogi?
2.Jeśli pole powierzchni trapezu równoramiennego jest równe 84,jedna z podstaw ma 8,a wysokosc 7, to ile wynosi jego obwód?
3.W trójkacie prostokątnym jedna z przyprostokatnych ma dł.5, a przeciwprostokatna ma dł 13.Jaka dł. ma wysokosc tego trójkata poprowadzona z wierzchołka kata prostego?

4

Odpowiedzi

2009-10-26T13:03:57+01:00
1. Pole podłogi P1=14,4m*6,9m=99,36m2
płytka ma wymiary 30cm na 30 cm
czyli zamieniamy 30cm na metry =0,3m
pole płytki P2=0,3m*0,3m=0,09m2

aby policzyć ile płytek dzielimy pole podłogi przez pole płytki
P1/P2= 1104 płytek
  • ayla
  • Początkujący
2009-10-26T13:36:23+01:00
1)Liczymy pole podłogi:
P=a*b= 14,4m*6,9m=99,36m²
liczymy pole płytki:
aby je obliczyć musimy zamienić cm na m:
30cm=0,3m
P=a²=0,3²=0,09m²
aby obliczyć ile płytek nam potrzeba na wyłożenie podłogi musimy podzielić powierzchnię podłogi przez pole płytki:
99,36m²:0,09m²=1104 płytek

2)P=84
a=8
h=7
O=?
P=½(a+b)*h
84=½(8+b)*7
mnożymy ½*7=3,5
84=3,5(8+b) /:3,5
24=8+b
b=24-8=16
teraz obliczamy ramiona z funkcji trygonometrycznych trójkata 45stopni
45stopni to x
90stopni to x√2
x to h(wysokość)=7
x√2=7 /:√2
x=7:√2 usuwamy niewymierność z mianownika
x=7:√2=(7*√2):(√2*√2)=(7√2):2=3,5√2
ramiona mają po 3,5√2
O=2*3,5√2+8+16=(24+7√2)j

2009-10-26T13:43:49+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T14:09:03+01:00
Narazie obliczyłam tylko pierwsze jak coś to ci potem dopiszę. ;p
1. <najpierw trzeba obliczyć pole powierzchni podłogi>
P=a*b
P=14,4m*6,9m
P=99,36m2
<teraz trzeba obliczyć pole pow.jednej płytki>
P=a*a
P=0,3m*0,3m
P=0,09m2
<no i obliczamy ile potrzeba płytek dzieląc pole pow. podłogi przez pole 1 płytki>
99,36m:0,09m=1104
Odp.Na wyłożenie podłogi potrzeba 1104 płytek.