Agnieszka i Jacek zbierali kasztany . Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka . Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich , to oboje by mieli tyle samo kasztanów . Ile kasztanów na Agnieszka a ile Jacek ?

[ Proszę o zrobienie mi analizy do tego zadania , ułożenia równania i rozwiązania równania ]
z Góry Dziękuję ; **

2

Odpowiedzi

2010-03-16T17:03:21+01:00
Zad.2
x - kasztany Agnieszki
3x - kasztany JAcka

3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30 |:2
x=15
3*15=45
Odp. Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek 45.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:04:42+01:00
X- kasztany jacka
3x - kasztany agnieszki

3x - 15 = x + 15
2x = 30
x = 15

3x = 45

Jacek ma 45 kasztanów, Agnieszka 15.