Odpowiedzi

2010-03-16T17:10:12+01:00
Rozwiązałabym to ale musisz pomniejszyć bo nad niektórymi znakami trzeba si e zastanawiać
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:32:12+01:00
A)3x-1+2x=-7+3x+5
3x+2x-3x=-7+5+1
2x=-1 /to dzielimy przez 2
x=-1/2
b)3(2x-1)+4=3-(x-2)
6x-3+4=3-x+2
6x+x=3-2+3-4
7x=0 /to dzielimy przez 7
x=0
c)5-2(x+1)=2(x+2)-3(x-1)
5-2x-2=2x+4-3x+3
-2x-2x+3x=-5+2+4+3
-x=4/to mnożymy razy -1
x=4
d) x-3 2x+1
1- ----= ------- /to mnożymy razy 6
3 2
6-2x+6=6x+3
-2x-6x=3-6-6
-8x=-9 /to dzilimy przez -8
x=9/8
e) 2x+5 x-2
------ - ---- =0,1-x / mnożymy razy 10
5 2
4x+10-5x+10=1-10x
4x-5x+10x=1-10-10
9x=-19
x=-19/9
f)3/10x-1/10=2/10x+4/10 /to mnoży razy 10
3x-1=2x+4
3x-2x=4+1
x=5
g)1/3x-1=2/5x+1/3 /to x15
5x-15=6x+5
5x-6x=5+15
-x=20
x=-20
h) 1-2/7x=1/2x-2/3 /to x 42
42-12x=21x-28
-12x-21x=-28-42
-33x=-70
x=70/33
i) 3/10-x=2/10+x /razy 10
3-10x=2+10x
-10x-10x=2-3
-20x=-1
x=1/20
j)1-2x=3/10+1/10x /x 10
10-20x=3+1x
-20x-x=3-10
-21x=-7
x=7/21