Mama Asi upiekła "Fantazję" i podzieliła ciasto na jednakowe kawałki.Każdy z nich miał kształt trójkąta prostokątnego równoramiennego o przyprostokątnej 8cm.
a)Jaką powierzchnię miał każdy z nich?
b)Na ile części zostało podzielone ciasto

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:14:32+01:00
Wymiary blaszki(ciasta) = 3,2 dm x 2,4 dm
P = a × b
P= 3,2 dm × 2,4 dm
P= 7,68 dm ²

a)
trójkąt prostokątny = 1 kawałek ciasta
a= 8cm = 0,8 dm
h= 8cm = 0,8 dm

P= a × h ÷2
P = 0,8 × 0,8 ÷2
P= 0,32 dm²
Odp : jeden kawałek ma powierzchnie 0,32 dm²

b)
7,68dm² ÷ 0,32 dm² = 24 kawałków
Ciasto zostało podzielone na 24 kawałki
1 5 1
2010-03-16T17:25:09+01:00
A)Pole trójkąta=AxH:2
H=b
A=8cm
B=8cm
P=8x8:2=32cm
Odp.powierzchnia każdego wynosi 32cm
b)Robiłem już to zadanie i miałem dobrze popatrz na drugą strone i tam są dwie blachy.Jedna to prostokąt o wymiarach:3,2dm x 2,4=32cm x 24cm=768cm x2 poniważ 2 blachy,a z poprzedniego zadania powierzchnia jednego kawałka wynosi 32cm
768cm x 2=1536cm:32cm=48
Odp.Podzielono na 48 kawałków.