Odpowiedzi

2010-03-16T17:21:49+01:00
1. przyczyną są ruchy konwekcyjne magmy powodują one powstanie 2 stref wulkanicznych subdukcji i ryftu zależnie od kierunku ruchów
2. jest to wulkanizm.
3. rozszerza się ponieważ ruchy magmy rozsuwająpłytę amerykańską od afrykańskiej i euroazjatyckiej
Najlepsza Odpowiedź!
  • Gacq
  • Początkujący
2010-03-16T17:26:56+01:00
1.płyty litosfery przesówają się dzieki prądom konwekcyjnym(prądy cieplne)
2.trzęsienia ziemi, fałdowanie gór,wólkanizm
3.Dwie płyty litosfery odsówają się od siebie(prądy cieplne), a rozpuszczona skała płaszcza ziemi podnosi się do powierzchni pomiędzy płytami i twardnieje. To powoduje rozszerzanie się dna.