Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T13:49:34+01:00
33/3=11-mniejsza liczba
11*2=22-dwa razy większa liczba
Odp.Pierwsza liczba wynosi 11, a druga 22.
2009-10-26T13:50:12+01:00
A + b = 33
a = 2b

2b + b = 33
3b = 33 /:3
b = 11

a = 2b =2*11=22
a = 22
b = 11
2009-10-26T13:50:18+01:00
33:3=11
11*2=22
1 liczba- 11
2 liczba- 22
2009-10-26T14:02:27+01:00
X - jedna liczba
y - druga liczba
x = 2y
x + y = 33
2 y + y = 33
3 y = 33
y = 11
x + y = 33
x + 11 = 33
x = 33 - 11
x = 22
  • Użytkownik Zadane
2009-10-26T14:03:52+01:00
X+y=33
x=2y
(tu podstawiasz za x te (2y)
2y+y=33
x=2y

3y=33/:3
x=2y
y=11
x=2*11

y=11
x=22
2009-10-26T14:21:43+01:00
X = pierwsza liczba
y = druga liczba

warunki zadania :
x+y = 33
2x = y

rozwiązujemy to jako układ równań
x+y=33
2x=y

x+y=33
y=2x

3x=33
y=2x

3x=33 |:3
y=2x

x=11
y=22


można to tez zrobić w postaci tabelki .
nie zapomnij o klamrach których tu niestety nie miałam jak napisać. ;)
2009-10-27T10:22:34+01:00
X jedna liczba
y druga liczba
x+y=33
x=2y
2y+y=33
3y=33/3
y=11
podstawiamy teraz do równania aby obliczyć x
x=2*11=22
x=22
czyli pierwsza liczba to 11 a druga to 22