Piaskownic ma wymiary (zewnętrznie) 4m x 3m. Brzegi piaskownicy tworzy betonowy murek o wysokości 30cm i grubości 20cm. Ile metrów sześciennych betonu zużyto na wykonanie piaskownicy ? Dziękuje z góry zadanie jak co z książki matematyka z + dla 3gim str 157

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T17:21:07+01:00
Wymiary zewnętrzne piaskownicy to 4m x 3m. Brzegi tej piaskownicy tworzy betonowy mur o grubości 20cm, czyli 0,2m 4-2*0,2=3,6m 3-2*0,2=2,6m Czyli wymiary wewnętrzne piaskownicy wynoszą 3,6m x 2,6m Pp=4*3-3,6*2,6=12-9,36=2,46m² V=Pp*H=2,64m²*0,3=0,792m²
2010-03-16T17:23:44+01:00
V = (3*4*0,3)-(2,6*3,6*0,3) = 0,793 m³