Pan Bazyli mijając drogowskaz z napisem Warszawa 200km spojrzał na deskę rozdzielczą swojego samochodu . Zegar wskazywał godzinę 11.15 a prędkościomierz 80 km na godz. O której godzinie pan Bazyli moze dojechac do Warszawy jeżeli uda mu się utrzymać tę samą prędkość?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T14:06:46+01:00
Jeśli jedzie z prędkością 80km/h to
200 km/h=80km/h+80km/h+nastepne 40 km przejedzie w pół godziny
czyli potrzebuje 2 i pół godziny
11.15+2.30=13.45
38 4 38
2009-10-26T14:07:13+01:00
200/80=2,5h
11;15+2,5h=13:45

odp. Pan B dojedzie do Wawy o 13:45
19 3 19
2009-10-26T14:07:37+01:00
200:80=2,5
t = 2h30'
11,15+2,30 = 13,45

Odp. Dotrze do Warszawy o 13⁴⁵.
15 4 15