Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:27:30+01:00
Charakteryzuje się występowaniem gleb tundrowych, stale zamarzniętym podglebiem i bardzo niską pokrywą roślinną, zdominowaną przez mchy i porosty.Latem temperatura nie przekracza 15°C, trwa dzień polarny. Wierzchnia warstwa gruntu – do około 1 metra- ulega rozmarznięciu (tak zwana wieczna zmarzlina), wskutek czego staje się on często grząskim bagnem, w głąb którego nie może wsiąknąć nadmiar wody. Zima jest mroźna i śnieżna, temperatura dochodzi do -48°C. Trwa noc polarna. Wieją silne wiatry. Występuje zjawisko zorzy polarnej. Grunt ponownie zamarza.Większość roślin wyrasta zaledwie kilka centymetrów nad ziemię.Najliczniejszymi i najbardziej charakterystycznymi ssakami tundry są lemingi.
7 3 7
2010-03-16T17:33:17+01:00
Wystepuje na obszarach w strefie klimatów okołobiegunowych. Tworzy ją zbiorowisko mchów, porostów i krzewinek. Rośliny charakterystyczne dla tundry to maki polarne, dębiki ośmiopłatkowe oraz wełnianki. Niewielkie owoce dają borówka, żurawina i malina moroszka. W tundrze wystepuja takrze nieliczne karłowate drzew. wierzba lapońska i brzoza.

:D
9 3 9