Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:29:25+01:00
Gumka x=1/2y
Ołówek y

x=1/2y
x+y=2,4zł

1/2y+y=2,4
1,5y=2,4
y=2,4/1,5
y=1,6 zł
x=1/2y=1/2*1,6=0,8zł

Gumka x=1/2y=0,8 zł
Ołówek y=1,6zł
Spr.
0,8+1,6=2,4zł
Odp.
Ołówek kosztuje 1,60 zł, a gumka 0,80 zł
pozdrawiam:)
2010-03-16T17:31:01+01:00
Gumka - x
ołówek - 2x
gumka + ołówek - 2,40

x+2x=2,40
3x=2,40
x=2,40:3
x=0,80zł -> cena gumki

2*0,80=1,60 zł - cena ołówka


Jak coś to pisz na prv. :)