Odpowiedzi

2010-03-16T17:28:07+01:00
A = 4cm
b = 5cm
c = 7cm
Obwód₁ = 40cm
Obwód ₂= 4cm+5cm+7cm=16cm
k = Obwód₁ : Obwód₂ = 40cm : 16cm = 2,5

a = 2,5*4cm = 10cm
b = 2,5*5cm = 12,5cm
c= 2,5*7cm =17,5cm

odp. Boki to 10cm . 12,5cm . 17,5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:24:32+01:00
Oblicz długości boków trójkąta o obwodzie 40cm,jeśli jest on podobny do trójkąta o bokach 4cm,5cm,7cm

obw1=4+5+7=16 cm
obw2=40

k=40/16=2,5

czyli bedzie 2,5 raza wiekszy

4*2,5=10cm
5*2,5=12,5 cm
7*2,5=17,5 cm