Zad. 7 str. 180

Z 0,5 kg mielonego mięsa zrobiono 12 klopsików . Ile kilogramów mięsa zużyje się na 30 klopsików. ?

W tym 7 zadaniu powinno wyjść 1, 25 kg.

Zad. 8 str. 180

8cm belki stalowej waży 3kg . Ile waży belka , kturej długość jest równa 108 cm.? powinno wyjść 40, 5 kg.

3

Odpowiedzi

2010-03-16T17:32:30+01:00
To trzeba na proporcje .

0.5----12
x------30

0.5*30
x=-----
12

x=15/12
x=1.25

i drugie analogicznie do tego .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:33:05+01:00
0.5kg-12 klopsików
x kg-30 klopsików
0.5*30 podzielić na 12 = 15/12= 1.25kg

8cm-3kg
108cm-x
108*3 podzielić na 8= 324 podzielić na 8= 40.5 kg

Na 100% dobrze xD
1 1 1
2010-03-16T17:33:44+01:00
Zad 7 str 180
30:12=2.5 i te 2.5 razy 0.5=1.25
Zad 8 str 180
108:8=13.5 i te 13.5 razy 3 to 40.5 :)
Mam nadzieję,że dobrze wyszło .:) Ale raczej tak . Pozdro :*
1 5 1