Zad.1
a)
W tajemniczych okolicznościach zniknęły 44g czekolady, co stanowi 40% tabliczki.Ile ważyła ta tabliczka czekolady?
b)
Z niezrozumiałych powodów 24 uczniów myśli wyłącznie o wakacjach. Stanowią oni 80% klasy. Ilu uczniów liczy ta klasa?
c)
W czerwcu z niejasnych przyczyn rachunek telefoniczny pani Kasi wyniósł aż 550zł, co stanowiło 250% rachunku z maja.Ile złotych zapłaciła pani Kasia w maju?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T14:22:23+01:00
A)

ulozymy proporcje

40% 44
100% x

x= 4400/40=110 g
odp. czekolada wazyla 110g

b) 24 80%
x 100%

2400/80=30
odp. w klasie bylo 30 uczniow

c) 550 250%
x 100%

x=55000/250=220zł

odp. Pani Kasia zaplacila 220 zl w maju
2009-10-26T14:25:05+01:00
A) 40% to 44g
10% to 11g
100% to 110g

Odp.: Tabliczka ważyła 110g.

b) 80% to 24 uczniów
10% to 3 uczniów
100% to 30 uczniów

Odp.: Klasa liczy 30 uczniów.

c) 250% to 550 zł
50% to 110 zł
100% to 220 zł

Odp.: W maju rachunek pani Krysi wyniósł 220 zł.
2009-10-27T10:04:28+01:00
40%-44
100%-x mnzymy przemiennie
40x=4400/40
x=110g tyle wazyła czekolada

24-80%
x-100%
2400=80x/80
x=30 tyle było w klasieuczniów


55-250%
x-100%
250x=55*100/250
x=220