Marta ma 18 zł oszczędności i nadal odkłada po 2 zł tygodniowo. Jacek , który dotychczas nie miał oszczędności, postanowił odkładac po 7,5 zł tygodniowo. po ilu tygodniach Jacek będzie miał więcej pieniędzy niż Marta?
Jestem z klasy 1 Gimnazjum mam Zieloną książkę do Matmy.
Proszę o rozwiązanie

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:31:33+01:00
Marta ma 18 zł
Jeżeli bd odkładała 2 zł przez miesiąc który ma 4 tygodnie zarobi 8 zł czyli razem będzie miała:
2zł*4=8 zł
8 zł+18 zł=26

Jacek ma 0 zł
Jeżeli bd odkładał 7,50 zł przez miesiąc który ma 4 tygodnie zarobi 30 zł czyli razem będzie miała:
7,50zł *4=30 zł
30 zł +0zł=30zł
Czyli po 4 tygodniach Jacek będzie miał więcej pieniędzy niż Marta
6 4 6
2010-03-16T17:41:01+01:00
Dane: 18zł-oszczędności Marty, 2zł-tygodniowe dochody do oszczędności Marty, 7,5zł-tygodniowe dochody do oszczędności Jacka.
Szukane: Po ilu tygodniach Jacek będzie miał więcej pieniędzy niż Marta?
Rozw:

18+2=20 20+2=22 22+2=24 24+2=26
7,5+7,5=15 15+7,5=22,5 22,5+7,5= 30

Odp: Jacek będzie miał więcej pieniędzy niż Marta po 4 tygodniach.
6 4 6