Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:43:06+01:00
Karol Wielki był nie tylko świetnym politykiem i wodzem , ale także opiekunem kultury i nauki. Za jego rządów nastąpiło niezwykłe ożywienie kulturalne. Była to próba przywrócenia świetności kultury Cesarstwa Rzymskiego.Powsało wiele potężnych budowli , nawiązujących stylem do architektury starożytnego Rzymu i Bizancjum.Rozwijały się malarstwo i zdobnictwo , wzorowane na bizantyńskich malowidłach i mozaikach.Został on koronowany na cesarza w 800 roku
17 2 17
2010-03-16T17:43:24+01:00
W Polsce za panowaniem Kazimierza Wielkiego nastąpiły zmiany takie jak :

- wyprowadzenie państwa z izolacji politycznej,
- rozwiązanie sporu z Krzyżakami i zakończenie wojny z Czechami,
- przedłużenie o rok rozejm z zakonem,
- odziedziczenie państwa okrojonego z dwóch głównych dzielnic.
31 4 31