POMOCYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DAJE NAJ.... Z GÓRY DZIEKI
TE ZADANIA SĄ Z DZIAŁU RÓWNANIA I NIERÓWNOŚCI STR 182. 1GIMNAZJUM .

ZAD 1

zuzanna ma na świadectwie 12 ocen , same czwórki i piątki. Średnia jej ocen wynosi 4,75. ile piątek ma zuzanna na świadectwie

prosze pomóżcie , chociaż jedno zadanie .

zad 2
agnieszka i jacek zbierali kasztany . jacek uzbierał 3 razy wiecej kasztanów niż agnieszka. gdyby oddał agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. ile kasztanów ma agnieszka, a ile jacek ?

2

Odpowiedzi

2010-03-16T17:35:29+01:00
1.
x-piątki
12-x-czwórki

{5x+4*(12-x)}:12=4,75
{5x+48-4x}:12=4,75
⁵/₁₂x + 4- ⁴/₁₂x =4,75
¹/₁₂x=4,75-4
¹/₁₂x=0,75
¹/₁₂x=¾/:¹/₁₂
x=¾ * ¹²/₁
x=³⁶/₄
x=9
odp.Zuzanna ma 9 piątek na świadectwie

2.
x-kasztany Agnieszki
3x-kasztany Jacka
po oddaniu 15 kasztanów
3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30/:2
x=15-kasztany Agnieszki

3x=3*15=45-kasztany Jacka
odp.Jacek ma 45 kasztanów a Agnieszka 15 kasztanów
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:36:55+01:00
2.
x -il kasztanow Agnieszki
3x - il . kasztanow Jacka
gdyby
3x-15 -il kasztanow Jacka
x+ 15 - il kasztanow Agnieszki
po rowno .
3x-15 = x+15
3x - x = 15+15
2x = 30 /:2
x=15 il kasztanow Agnieszki
3x = 45 - il kasztanow Jacka ; D

1.
x - liczba piątek
12 - x - liczba czwórek
5x+4(12-x)=4,75*12
5x+48-4x=57
x=57-48
x=9

9*5+3*4=45+12=57
57:12=4,75
odp.Zuzanna ma na świadectwie 9 ocen 5
1 5 1