Odpowiedzi

2010-03-16T17:34:57+01:00
Dopełniacz (łac. genetivus) - forma używana w relacjach przynależności, jak np. w wyrażeniu kot Ali. W języku polskim ma o wiele szersze zastosowanie - używany jest zamiast biernika przy czasownikach w formie przeczącej, przy wielu innych, np. udzielić wywiadu, oraz zastępuje nieistniejący już ablativus na zasadzie tzw. synkretyzmu przypadków, przejąwszy przy tym również podległość czasownikom rządzącym pierwotnie ablatiwem (np. używać czegoś).




dopełniacz odpowiada na pytania '' kogo ? czego ? ''
9 3 9
2010-03-16T17:36:18+01:00
Dopełniacz to jadna z 7 przypadkow. dopelniacz odpowiada na pytanie : kogo ? czego ?
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T17:51:34+01:00
Dopełniacz - forma używana w relacjach przynależności, jak np. w wyrażeniu kot 'Ali. Odpowiada na pytania kogo? czego? czyj? W języku polskim ma o wiele szersze zastosowanie - używany jest zamiast biernika przy czasownikach w formie przeczącej, przy wielu innych,
8 2 8