Odpowiedzi

2010-03-16T17:39:15+01:00
To obwód prostokąta wynosi 168cm pisze w danych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:40:45+01:00
168/2=84cm ← suma dwóch boków
Skoro jeden jest 3 razy większy od drugiego to razem trzeba podzielić to na 4 części:
a=168/4
a=21cm
b=3*21
b=63cm

P.S. Chyba w zadaniu miało być oblicz pole prostokąta, albo boki, bo obwód jest już podany.
Więc pole:
P=21*63
P=1323cm²

:)
2 5 2
2010-03-16T17:43:57+01:00
168cm/4=42cm- na kazde ramie przypada
42cm*3=126cm-dłuższy bok
126cm+42=168cm
1 5 1