Komputer kosztowal 3000 zl. Ile bedzie kosztowal ten komputer po dwukrotnej obnizce cen 15 %. Zapisz oblicznia.

W 3 kg znajduje sie 6 dag cukru. Jakie stezenie procentowe ma ten syrop?

Trzy pracownice Anna, Barbara i Cecylia podzielily wynagrodzenie za prace w stosunku odpowiednio 9 : 7 : 4. Jaki procent wynagrodzenia otrzymala kazda z pan?

Bardzo prosze o pomoc. Jeszcze na dzisiaj. Daje tylko tyle punktow bo wiecej nie mam ale dam naj:) Z gory bardzo dziekuje!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:01:33+01:00
1
3000*15%=450
.3000*0,15=450
3000-450=2550 - cena po I obnizce
2550*15%=382,50
2550-382,50=2167,50 - cena po II obniżce

2.Cp=5%
układamy proporcje
mr-100%
ms-Cp

teraz wstawiamy dane
300-100%
6-Cp
mnożymy na krzyz
300Cp=600% /300
Cp=2%

3
9+7+4=20 cała zapłąta AnnY bASI i Cecylii razem
Anna - 9*100/20=45%
Basia-7*100/20=35%
Cecylia- 4*100/20=20%

to jest na 100% dobrze bo nam babka od matmy sprawdzała
jak pytania to pisz. ;]
2010-03-16T18:07:05+01:00
1.
3000zł - 100%
x - 15%

x= 3000*15:100=450 zł

3000-450=2550 zł

2550zł - 100%
a - 15%

a= 2550*15:100=382,5zł

2550-382,5=2157,5zł
odp. 2167.5 zł


2. 6dag=0,06kg
Cp=ms*100%:mr
Cp= 0,06*100:3= 2
odp. cp= 2%

3. 9+7+4=20
Anna
20 - 100%
9 - x
x= 45 %

Barbara
20 - 100%
7 - x
x= 35 %

Cecylia
100%-45%-35%= 20%

odp. Anna-45%, Barbara-35%, Cecylia-20%