Odpowiedzi

2009-10-26T14:48:51+01:00
Całkowita pow.=3m•2m•4m=24m³

24m³•21%=24m³•0,21=5,04m³ tlenu(O₂)
24m³•78%=24m³•0,78=18,72m³ azotu(N₂)

pzdr, DzIaRa ;)
2009-10-26T14:50:04+01:00
3×2×4=24m³- objętość pokoju

24m³ × 0.78=18.72m³-azot
24m³ × 0.21=5.04m³-tlen
2009-10-26T15:00:51+01:00
Objętość pokoju wynosi 24 m3

Tlen liczymy tak (jest go w powietrzu 21 %)

24 m3 powietrza---------------------x (m3 tlenu)
100 m3 pow.------------------------21 m3 tlenu

Mnożymy "na krzyż" i wychodzi x = 5,04 m3 tlenu.

Azotu jest w powietrzu 78 %

24 m3 ------------------------------x (m3 azotu)
100 m3----------------------------78 m3

x = 18, 78 m3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T18:49:27+01:00
V=3 x 2 x 4=24m3

%O=24m3=24m3 x o,21=5,04m3
%N=24m3 x 78%=24 x 0,78=18,72m3
Odp:objętość tlenu wynosi 5,04m3, a azot 18,72m3