Pani Anna wygrała 10 000zł na loterii.Czesc wygranej wplacila na roczna lokate z oprocentowaniem 12%w skali roku,a pozostała na fundusz z oprocentowaniem 15% w skali roku.W ciagu roku obie inwestycje daly lacznie 1275zł zysku.Ile wpłacila na fundusz?.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T17:54:03+01:00
X-piebiądze wpłacone na lokatę
y-pieniądze wpłacone na fundusz
x+y=10 000
0,12x+0,15y=1275

x=10 000-y
0,12*(10 000-y)+0,15y= 1275

x=10 000- y
1200-0,12y+0,15y=1275

x=10 000-y
0,03y=1275-1200

x=10 000-y
0,03y=75/0,03

x=10 000-y
y=2 500

x=10 000 - 2 500
y=2 500

x=7 500 - lokata
y=2 500 - fundusz
2010-03-16T17:56:59+01:00
Pani Anna wygrała 10 000zł na loterii.Czesc wygranej wplacila na roczna lokate z oprocentowaniem 12%w skali roku,a pozostała na fundusz z oprocentowaniem 15% w skali roku.W ciagu roku obie inwestycje daly lacznie 1275zł zysku.Ile wpłacila na fundusz?.

wpłata na fundusz x
wpłata na lokate 10000-x
12%=0,12
15%=0,15

0,15*x + 0,12(10000-x)=1275
0,15x+1200 - 0,12x=1275
0,03x= 75 /0,03
x= 2500