O godzinie 11.o5 tata wszedł do wody i postanowił przepłynąć na drugą stronę jeziora, którego szerokość wynosi 760m. Tata pływa z prędkością 38m/min. Po 10- minutowej przerwie na drugim brzegu popłynął z powrotem, po czym wyszedł z wody. Która była wtedy godzina???
O lol ja tego nie kumam pomózciie plisska.;**!!!

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T17:54:33+01:00
V = 38 m/min
S = 2*760 m = 1520 m
t1 - czas przepłynięcia jeziora tam i z powrotem
t1 =S : v = 1520 m : 38 m/min = 40 min
t = t1 + 10 min = 40 min + 10 min = 50 min
11⁰⁵ + 50 min = 11⁵⁵
Odp. Była wtedy godzina 11⁵⁵.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T17:57:02+01:00
O godzinie 11.o5 tata wszedł do wody i postanowił przepłynąć na drugą stronę jeziora, którego szerokość wynosi 760m. Tata pływa z prędkością 38m/min. Po 10- minutowej przerwie na drugim brzegu popłynął z powrotem, po czym wyszedł z wody. Która była wtedy godzina???

760m :38= 20 minut
20minut x2= 40min (bo w dwie strony)
40min+ 10min= 50min (odpoczynek)
11.05+ 50min= 11.55 jak wrócił.

Moiim zdaniem to będzie jakoś tak, ale pewności nie mam ;p
2010-03-16T17:58:03+01:00
Jeśli tata płynął z prędkością 38 metrów na minutę, a razem było 760 metrów szerokości, to trzeba policzyć w ile minut przepłynął długość basenu.

czyli:

760 : 38 = 20 minut

Jeśli w momencie startu była godzina 11:05, to po przepłynięciu była godzina 11:25, po 10 minutach przerwy była godzina 11:35, a po kolejnych 20 minutach płynięcia z powrtoem do brzegu była godzina, 11:55 :))

Pomogłam ? ;*