Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • o1a
  • Początkujący
2010-03-16T17:55:35+01:00
A) PRZEWODNIKI CIEPLNE: srebro, miedź, aluminium, dobrym przewodnikiem ciepła jest także diament
b) PRZEWODNIKI ELEKTRYCZNE: woda, grafit, żelazo, stal, aluminium, złoto
c) IZOLATORY CIEPLNE: drewno, plastik, styropian, tworzywa sztuczne
d) IZOLATORY ELEKTRYCZNE: szkło, porcelana, specjalna guma, pewne rodzaje plastików, suche drewno,olej transformatorowy, suche powietrze, próżnia
12 4 12
2010-03-16T17:57:07+01:00
Cieplne: woda(ale nie oczyszczona), stal, żelazo
Elektryczne: woda(ale nie oczyszczona), stal żelazo
Izolatory cieplne: próżnia, szkło, glina
Izolatory elektryczne: porcelana, guma, plastik
10 4 10
2010-03-16T18:04:10+01:00
Do najlepszych przewodników cieplnych należą metale, np. srebro, miedź, czy aluminium. Przewodniki elektryczne; woda, grafit, żelazo, stal, aluminium, złoto itp. Najlepszym izolatorem jest próżnia.
W próżni nie ma cząsteczek więc omówiony na dzisiejszej lekcji sposób przekazywania energii
nie zachodzi. Znalazło to zastosowanie w budowie termosu.


Prosze Bardzo :)
7 4 7