Mama zapakowała dzieciom chleb i ciastka w worki po 1kg. Dzieci wzięły jak najmniej worków(żeby zostało na następne dni). Gdy rzucały chleb, okazał się że ptaków było dokładnie tyle, że każdy mógłby zjeść 100g ciastek lub chleba. Ale część się przestraszyła i odleciała. Zostało równo po 150g dla każdego. Ile worków wzięły dzieci??

prosze pomóżcie mi to rozwiązać moja siostra jest na wycieczce i wróci jutro po południu a ja to musze mieć jutro rano proszę pomóżcie odpowiedzi przysyłajcie do 17.03.2010r prosze pomóżcie

2

Odpowiedzi

2010-03-16T18:21:30+01:00
X - liczba worków (jak najmniejsza), musi być podzialna zarówno przez 1000, 100 jak i 150

x = NWW(1000, 100, 150)

100 | 2
50 | 2
25 | 5
5 | 5

150 | 2
75 | 3
25 | 5
5 | 5

1000 | 2
500 | 2
250 | 2
125 | 5
25 | 5
5 | 5

x = NWW(1000, 100, 150) = 2*2*2*5*5*5*3 = 3000 g = 3 kg
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T18:31:48+01:00
N - liczba worków (minimalna), musi być podzielna przez 1000(bo worki po 1kg), 100(bo najpierw na każdego przypadało tyle) i 150(bo potem na każdego przypadało tyle).

N= NWW(1000, 100, 150)

100 | 2
50 | 2
25 | 5
5 | 5

150 | 2
75 | 3
25 | 5
5 | 5

1000 | 2
500 | 2
250 | 2
125 | 5
25 | 5
5 | 5

N= NWW(1000, 150, 100) = 2*2*2*5*5*5*3 = 3000 g = 3 kg

Odp. Dzieci wzięły 3 worki.
________________________________________________________
Liczę na status najlepszego rozwiązania.