Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T18:00:13+01:00
X-waga borsuka
y-waga lisa

2x=3y
2y=x+5


x=3/2y
2y=3/2y+5

x=3/2y
1/2y=5

x=3/2y
y=10

x=3/2*10=15
y=10

Borsukm wazy15kg a lis 10kg
2010-03-16T18:21:10+01:00
2x=3y
2y= x + 5 kg

2x=3y \:2
x= 1,5 l

2y= x+ 5 kg - podstawiasz pod "x" 1,5 l (wynik z poprzedniego równania

2y= 1,5y + 5 kg | -1,5l od obu stron
2y - 1,5y = 0,5 kg
0,5 y = 5 kg /×2
ly= 10 kg - Lis waży 10 kilogramów
------------------------------------------------------------
2x = 3y - podstawiasz wagę lisa, która została obliczona
2x = 30 kg //÷2
x= 15 kg - rozwiązanie

Sprawdzenie:

2*15 kg = 3*10 kg
30 kg = 30kg

2*10 kg = 15 kg + 5kg
20kg = 20kg

Odpowiedź: Borsuk waży 15 kg