.Gdy zmieszamy błękit paryski z czerwienią cynabrązową w ten sposób, że farby niebieskiej będzie 1,5 raza więcej niż czerwonej, to otrzymamy farbę koloru ultramaryna. Ile należy wziąć kilogramów błękitu, a ile czerwieni, aby otrzymać 1,5 kg ultramaryny?

.zadania mam być rozwiązane z X, czyli z jednĄ NIEWIADOMĄ...
z góry dzieki xpp

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:15:06+01:00
1,5 kg - waga ultramaryny
błękit + czerwony = ultramaryna 1,5 kg
x - waga farby czerwonej
1,5 x - waga farby niebieskiej
x + 1,5 x = 1,5
2,5 x = 1,5 | *10
25 x = 15 | /25
x = 0,6
1,5 - 0,6 = 0,9 kg
Odp: Farby koloru czerwonego jest 0,6 kg, a farby koloru niebieskiego jest 0,9 kg.
1 5 1
2010-03-16T18:19:36+01:00
Błękit I 1,5x *Najlepiej zrób to w formie tabelki
czerwień I x
ultramaryna I 1,5 kg
_______________________

1,5x+x=1,5
2,5x=1,5/:2,5
x+15:25
x=0,6
1,5*0,6=0,9
Odp.: Należy wziąć 0,9 kg błękitu i 0,6 kg czerwieni.

^^NA pewno dobrze sprawdzaliśmy w klasie; )
Dasz naj.?
1 5 1