Zad 1
dwa prostokątne ogródki działkowe mają równe pola.Szerokość pierwszego ogródka jest równa 12m a drugiego 15m . Ile trzeba kupić metrów bieżących siatki na ogrodzenie każdego ogródka jeżeli długość pierwszego jest o 5m większa o drugiego?
zad2
Klient otrzymał z banku kredyt w wysokości 20 000 zł . Po roku zwrócił bankowi kwotę 22 200 zł . jakie było oprocentowanie tego kredytu ????

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:22:03+01:00
Zad1

x-długość ogródka
Szukane:
Ile trzeba kupić metrów bieżących siatki na ogrodzenie każdego ogródka , jeżeli długość pierwszego ogródka jest o 5m większa od długości drugiego ?
Rozwiązanie:
12*x=15*x
12*(x+15)=15*x
12x+60=15x
12x-15x=-60
-3x=-60/(-3)
Ob.₁=12*2+25*2
Ob.₁=24+50
Ob.₁=74
Ob.₂=15*2+20*2
Ob.₂=30+40
Ob.₂=70
Odp.Na ogrodzenie pierwszego ogródka potrzeba 74 m siatki , a drugiej 70 m siatki.

zad 2

wysokość kredytu = 20000zł
po roku = 22200 zł
odsetki = 22200zł - 20000zł

wzór na odsetki: d = k × p × t/100
d - odsetki
k - kwota
p - oprocentowanie
t - czas

wzór po przekształceniu:
p = 100d/k×t = 100×2200zł/20000zł = 220000zł/20000zł = 11%
2010-03-16T18:23:28+01:00
P₁=P₂; P₁=a₁×b₁;P₂=a₂×b₂ ;a₁=12m,a₂=15m ;b₁=x+5;b₂=x Układam równanie;12×(x+5)=15×x stąd;x=20=b₂ ;b₁=20+5=25 ;Obw₁=2×a₁+2×b₁=2×12+2×25=24+25=49;Obw₂=2×15+2×20=70;Obwód siatki potrzebnej na ogrodzenie;49+70=119