Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T18:12:15+01:00
P=ah
P=1/2ef
P=4,8*5=24
24=1/2*6*f
24:3=f
f=8cm
1 1 1
2010-03-16T18:17:32+01:00
Bok rombu ma 5cm, a wysokość tego rombu wynosi 4,8cm. Jedna z przekątnych ma 6cm. Jaką długość ma druga przekątna tego rombu?
a = 5 cm - bok rombu
h = 4,8 cm - wysokość rombu
e = 6 cm - jedna przekatna rombu
f = ? - druga przekatna rombu

Przekatne w rombie przecinaja się ppd kątem prostym

(1/2*e)² + ( 1/2*f)² = a²
(1/2*6 cm)² + 1/4*f² = (5 cm)²
(3 cm)² + 1/4*f² = 25 cm²
1/4*f² = 25 cm² - 9 cm²
1/4*f² = 16 cm² /*4
f² = 64 cm²
f = √(64 cm²)
f = 8 cm

Ruga przekatna rombu wynosi 8 cm