2009-10-26T15:08:18+01:00
The stawiamy przed rzeczownikami zaczynającymi sie od spółgłoski
np:
the cat
the game
2009-10-26T15:17:08+01:00
The przed przymiotnikiem lub rzeczownikiem . Gdy tą osobę lub rzecz znasz a jak nie to nie piszesz the tylko coś innego .
Wymowa: De:
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T15:35:01+01:00
TEGO TRZEBA SIĘ PO PROSTU NAUCZYĆ.
Zaimek określony "the" stawiamy przed rzeczownikiem w następujących przypadkach:
1. jeśli rzeczownik jest jedyny w swoi rodzaju,np: the Tower of London
2. przed nazwami kin, teatrów, hoteli, muzeów, instytucji, galerii
3. nazwami rzek, mórz, grup, łańcuchów górskich, oceanów, pustyń, kanałów
4. nazwami, w których występuję "of"
5. nazwami instrumentów muzycznych i tańców
6. nazwiskami całych rodzin
7. przymiotnikami będącymi w stopniu najwyższym
8. zdarzeniami historycznymi
9. jeśli słowa: only, first itd, są używane jako przymiotniki
10. słowami: beach, cienema, city, ground, coast, joungle, radio, pub, village, seaside, sky, station, shop, theatre, weather, mornimg
1 5 1
2009-10-26T15:57:28+01:00
Niestety wiem tylko kiedy go stawiamy rodzajnik<przedimek>określony
Przedimka the używamy mówiąc o konkretnej, określonej rzeczy czy osobie.
1. jeśli mówimy o rzeczowniku, który występuje "unikatowo", jest tylko jeden.
2009-10-26T16:21:40+01:00
The- używane gdy po raz kolejny używany danego rzeczownika
np.
The book is new.
The apple is red.
2009-10-26T17:04:46+01:00
"The" wstawiamy kiedy mamy na myśli jakąś konkretną rzecz np. jesli mówimy o konkretnym samochodzie to będzie "the car" a jak mówisz o kilku samochodach to będzie po prostu "cars".
;]
2009-12-25T22:22:56+01:00
The rozni sie od a i an tym ze the wstawiamy gdy mowimy o konkretnych rzeczach(przedmiotach) np the hotel-czyli nie jakis hotel ale hotel konkretny.
uzywamy go rowniez gdy mowimy o jakiejs rodzinie...np The Smiths-Panstwo smiths. to mniej wiecej tyle:) dosc proste...
ale radze Ci jeszcze skonusltowac to z jakims nauczycielem to CI poda kilka lepszych przykladdow:)
Wesolycyh Swiat i Szczesliwego Nowego Roku