Napisz w formie czasteczkowej rownania reakcji tlenku fosforu(V) z woda i z zasada sodowa.

rownanie reakcji z woda
..............................................

rownanie reakcji z zasada sodowa
..............................................

prosze o odpowiedzi w miejsca kropkowane

2

Odpowiedzi

2009-10-26T15:14:11+01:00
Rownanie reakcji z woda
P2O5 +3 H2O → 2H3PO4

rownanie reakcji z zasada sodowa
P2O5 +6 NaOH → 2Na3PO4 +3 H2O
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T00:42:07+01:00
Równanie reakcji z wodą:
P₄O₁₀ + 6 H₂O -> 4 H₃PO₄

Równanie reakcji z zasadą sodową:
P₄O₁₀ + 12 NaOH -> 4 Na₃PO₄ + 6 H₂O
3 4 3