1. Która liczba jest wynikiem mnożenia 9/16*2/3
a) 27/32 b) 11/19 c) 3/8 d) 92/48
2.Co jest wynikiem dzielenia 6 całych i (2/7) / (4/21)
3.Jaką częścią doby jest 1 cała 1/2
4.Jeżeli pociąg w ciągu minuty przejeżdża 3/4 km, to ile przejedzie w ciągu 20 minut ?
5 skróć ułamek 3*20*7/21*15*6
Proszę o odpowiedź i działania

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:32:12+01:00
1. Która liczba jest wynikiem mnożenia 9/16*2/3

9/16*2/3=3/8 po skroceniu

2

6 całych i (2/7) / (4/21) =44/7/4/21=44/7*21/4=33 po skroceniu

3


Jaką częścią doby jest 1 cała 1/2

to 3/2 doby czyli 36 godzin


4


Jeżeli pociąg w ciągu minuty przejeżdża 3/4 km, to ile przejedzie w ciągu 20 minut ?


1min=0,75km
20min=x

x=20*0.75
x=15km


5

3*20*7/21*15*6=skracasz 21 z 7,15 z 3,,nastepnie 20 z 5,potem 4 z 6 i wychodzi 2/9

1 5 1
2010-03-16T18:35:36+01:00
3. cały dzień to 1 i ma 24h, a więc 1 i 1/2 to 36h
4. 20 * 3/4 = 15km
1 5 1
2010-03-16T18:36:53+01:00
1-odp c
2-odp to liczba 33
3-odp 36 godz
4-odp 15 km
5-3*20*7/21*15*6=420/1890=4,5
1 5 1