Odpowiedzi

2010-03-16T18:33:47+01:00
Trójkąt B jest prostokatny
ponieważ:
√2 do kwadratu + √3 do kwadratu =√5 do kwadratu
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:37:48+01:00
We wszystkim korzystamy z twierdzenia Pitagorasa a²+b²=c²
a) 2²+3²=4²
4+9=16
15≠16 nie jest prostokątny

b) (√2)²+(√3)²=(√5)²
2+3=5
5=5 prostokątny

c) √3²+2²=√5
3+4=5
7≠5 nie jest prostokątny

d)(4,5)²+ 2²=√5²
20,25+4=5
24,25≠5 nie jest prostokątny

19 4 19
2010-03-16T18:39:44+01:00
Najdłuższy bok przyjmujemy za przeciwprostokątną;sprawdzamy czy dane boki spełniają tw.Pitagorasa;2²+3² = 4²;13≠16 nie jest to trójkąt prostokątny;b) (√2)²+(√3)²=(√5)²;2+3=5 L=P trójkąt prostokątny ;c)(√3)²+2²=(√5)²;3+4≠5 nie jest to trójkąt prostokątny d)są podane cztery długości boków ,trójkąt z tego co mi wiadomo ma 3 boki
1 5 1