Zad 1. Zapisz odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) Pan Jeziorowski złowił A ryb. 10 ryb pani Jeziorowska podała na obiad, a pozostałe zjadł kot Mruczek. Ile ryb zjadł Mruczek ?
...............................................................................
b) Gdy tylko pani gospodarna skończyła smażyć naleśniki, jej starszy syn zjadł S sztuk, a młodszy M sztuk. Zostało tylko 6 naleśników. Ile naleśników usmażyła pani gospodarna ?
..............................................................................
c) Woda mineralna '' Oh Oh'' sprzedawana jest w butelkach dwulitrowych, a woda mineralna '' Ach Ach'' w butelkach pięciolitrowych. Kierownik sklepu kupił od dostawcy X butelek wody '' Och och'' i Y butelek wody '' Ach Ach''. Ile to razem litrów wody ?
..........................................................................
Zad 2. Oblicz zawartość liczbową wyrażenia:
a) 3X - 5 dla X = -3
b) 2M - 3N dla M = 0 i N = jedna/trzecia
Zad 3. Zapisz w prostszej postaci:
a) 3X + 2X =
b) 6X - X =
c) - 8X + 5X =
d) X - 4X =
e) 2A + 1 + A =
f) 4A - 5A - 3 =
g) - 5A + 7B + 6A =
h) 6B - 6A + 2B =
i) 4 * 7Y =
Zad 4. Zapisz odpowiednie sumy algebraiczne i zredukuj wyrazy podobne:
a) Roman i Marek sklejają modele samolotów. Roman skleił już X modeli, a marek o 4 mniej. Ile razem modeli mają Roman i Marek ?
............................................................................
b) Jedna gałka lodów kosztuje X złotych, a wafelek 4 razy mniej. Ile złotych trzeba zapłacić za 3 gałki lodów w wafelku ?
............................................................................
c) W czasie obiadu mama Konrada zjadła N placków ziemniaczanych. Konrad zjadł 2 razy więcej placków niż mama. Tata Konrada zjadł o 3 placki mniej niż Konrad. Ile razem placków zjedli tata, mama i Konrad ?
..............................................................................
Zad 5. Wykonaj działania:
a) 3(2A - 7) =
b) - jedna/druga (5b - 1) =
c) (8c + 2) : 2 =
d) (- D + 3) * ( -1) =


Plisss !!!!
Mam to na jutro !!
Daję najjjjjjjj !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:36:23+01:00
Zad 1. Zapisz odpowiedzi w postaci wyrażeń algebraicznych:
a) Pan Jeziorowski złowił A ryb. 10 ryb pani Jeziorowska podała na obiad, a pozostałe zjadł kot Mruczek. Ile ryb zjadł Mruczek ?
a-10
...............................................................................
b) Gdy tylko pani gospodarna skończyła smażyć naleśniki, jej starszy syn zjadł S sztuk, a młodszy M sztuk. Zostało tylko 6 naleśników. Ile naleśników usmażyła pani gospodarna ?
s+m+6
..............................................................................
c) Woda mineralna '' Oh Oh'' sprzedawana jest w butelkach dwulitrowych, a woda mineralna '' Ach Ach'' w butelkach pięciolitrowych. Kierownik sklepu kupił od dostawcy X butelek wody '' Och och'' i Y butelek wody '' Ach Ach''. Ile to razem litrów wody ?
2x+5y
..........................................................................
Zad 2. Oblicz zawartość liczbową wyrażenia:
a) 3X - 5 dla X = -3 -14
b) 2M - 3N dla M = 0 i N = jedna/trzecia -1
Zad 3. Zapisz w prostszej postaci:
a) 3X + 2X =5x
b) 6X - X =5x
c) - 8X + 5X =-3x
d) X - 4X =-3x
e) 2A + 1 + A =3a+1
f) 4A - 5A - 3 = -a-3
g) - 5A + 7B + 6A =a+7b
h) 6B - 6A + 2B =8b-6a
i) 4 * 7Y =28y
Zad 4. Zapisz odpowiednie sumy algebraiczne i zredukuj wyrazy podobne:
a) Roman i Marek sklejają modele samolotów. Roman skleił już X modeli, a marek o 4 mniej. Ile razem modeli mają Roman i Marek ?
x+x-4 = 2x-4
............................................................................
b) Jedna gałka lodów kosztuje X złotych, a wafelek 4 razy mniej. Ile złotych trzeba zapłacić za 3 gałki lodów w wafelku ?
3x+0,25x=3,25x
............................................................................
c) W czasie obiadu mama Konrada zjadła N placków ziemniaczanych. Konrad zjadł 2 razy więcej placków niż mama. Tata Konrada zjadł o 3 placki mniej niż Konrad. Ile razem placków zjedli tata, mama i Konrad ?
n+2n+2n-3=5n-3
..............................................................................
Zad 5. Wykonaj działania:
a) 3(2A - 7) =6a-21
b) - jedna/druga (5b - 1) =-2,5b+0,5
c) (8c + 2) : 2 =4c+1
d) (- D + 3) * ( -1) =d-3
89 2 89
2010-03-16T18:39:47+01:00
Zad 1
a - 10
6 + s + m
2x * 5y =10xy
zad2
-9 - 5= -14
0 - 3= -3
zad3
5x
5x
-3x
-3x
3a + 1
-a -3
a +7b
8b - 6a
28y
zad 4
x + x - 4=2x - 4
3x + 1/3x
n + 2n + 2n - 3= 5n - 3
6a - 21
2,5b- 1/2
4c + 1
d -3
44 3 44