Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T18:40:08+01:00
0,5kg - 12 klopsików

x - 30 klopsików


12x= 30 * 0,5
12x= 15
x= 1,25 (kg)
10 5 10
2010-03-16T18:43:16+01:00
. z 0,5kg mielonego mięsa zrobiono 12 klopsików, ile kilogramów miesa zużyje się na 30 kilogramów (tam chyb miało byc 30 klopsików)
mozna to obliczyć uklądając proporcję
0,5/12 = x/30
x oznazca iloś mięsa
/ oznacza kreske ułmkową
i reraz mnożymy na krzyz czyli 0,5 z 30 a x z12
15=12x /:15
x=12/15=4/5 kg =8/10 kg =0,8 kg
11 2 11