Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T15:23:16+01:00
Fenicjanom przypisywano m.in. wynalazek tkaniny purpura, obróbki stopów metali i szkła. Większość tych wynalazków (metale i szkło) były jedynie udoskonaleniami osiągnięć innych ludów.
Pierwsi Fenicjanie stworzyli spółgłoskowe pismo alfabetyczne, rozpowszechniając następnie swój wynalazek w krajach śródziemnomorskich.
Wielka sławę zdobyli architekci feniccy, którym przypisuje się m.in. słynna świątynię jerozolimską. Najważniejsza kolonia fenicka to Kartagina, przez długi czas walcząca z Rzymem o hegemonię na Morzu Śródziemnym.
1 5 1
2009-10-26T15:25:32+01:00
Fenicjanie jest to lud semicki, prawdopodobnie potomkowie mieszkańców Kanaanu, którzy od ok. 3000 p.n.e. zamieszkiwali tereny późniejszej Fenicji. O ich praojczyźnie nie można niczego pewnego powiedzieć, zaś według podań przybyli oni znad Morza Czerwonego.
1 5 1
2009-10-26T15:29:10+01:00
1.Grecy przejęli od Fenicjan pismo afabetyczne, oraz pieniądz, zwany atomem.
2.Fenicjanie tworzyli miasta (Sydon, Tyr, Byblos) w miejscach zakończenia karawanowych i morskich szlaków handlowych. DZięki takiemu położeniu rozwinęły się jako centra handlowe.
Fenicjanie prowadzili ożywioną akcję kolonizacyjną. Jedną z największych faktorii fenickich bya Kartagina.
Fenicjanie wynaleźli w II tys. p.n.e. spółgłoskowe pismo alfabetyczne, składające się z 22 znaków.
3 4 3