.No wiec -->
.chodzi o to, ze rozwiazałam takie zadanie z treścia z jedna niewiadoma czyli z X i wychodzi mi zupelnie inna odpowiedz niz na koncu ksiazki.
.a oto zadanie -->

Kapelusz z piórkiem kosztuje 110 zł. Kapelusz jest droższy od piórka o 100 zł. Ile kosztuje kapelusz, a ile piórko?

.a oto i moje obliczenia -->

110 - kapelusz z piórkiem
100 - kapelusz
x - piórko
100+x=110
x=110-100
x=10
.no czyli, ze samo piórko kosztuje 10 zł, a kapelusz 100.

.wydaje mi sie, ze dobrze, ale jednak z tylu książki pisze, ze kapelusz kosztuje 105 zł, a piórko 5 zł...
.czy ja coś tu zle zrobilam.?

^^jeżeli tak prosze o wyjasnienie mojego błedu i poprawne obliczenia do tego zadania ; //

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:43:42+01:00
X- cena piórka
x+100- cena kapelusza ( bo kapelusz jest drozszy o 100zł od piórka)
110- koszt kapelusza i piórka

x+(x+100)=110
x+x+100=110
2x=110-100
2x=10 /:2
x=5, czyli
piorko kosztuje 5zł, a kapelusz 105zł. ;)
1 5 1
2010-03-16T18:54:05+01:00
X-cena piórka
x+100zł-cena kapelusza

x+x+100zł=110zł
2x=110zł-100zł
2x=10zł/:2
x=5zł-cena piórka

x+100zł=
5zł+100zł=
105zł-cena kapelusza

105zł-5zł=100zł-różnica w cenie(zgadza się bo kapelusz jest o 100 zł droższy od piórka)

odp.kapelusz kosztuje 105zł,a piórko 5zł
1 5 1