Siedziały wróble na strachu na wróble.Początkowo siedziało dwa razy wiecej wróbli niż na prawym.Potem cztery wróble przeniosły sie z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli.Ile wróbli siedziało na strachu.Ułóż równanie !

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-16T18:44:28+01:00
X- lewe ranmię
y -prawe ramię
Układ równań
x = 2y
x - 4 = y + 4

x = 2y
2y - 4 = y + 4

x = 2y
2y - y = 4 + 4

x = 2y
y = 8

x = 2*8
y = 8

x = 16
y = 8

Odp. Na strachu siedziały 24 wróble
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:46:46+01:00
X - wróble na prawym ramieniu
2x - wróble na lewym ramieniu

2x-4=x+4
x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8= 24

Odp: Na strachu siedziało 24 wróbli .