Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-16T18:50:54+01:00
X-wiek syna
y-wiek ojca

x+10+y+10=100
4(x-10)=y-10

x+y=80
4x-40=y-10

x+y=80
4x-y=30

5x=110
x=22

y=80-22
y=58

Odp: Syn na 22 lata a ojciec 58.
35 4 35
2010-03-16T18:52:41+01:00
X - 10 - wiek syna przed dziesięcioma laty
(x-10)×4 - wiek ojca przed dziesięcioma laty

x-10+20+[(x-10)×4]+20=100
x+10+4x-40+20=100
5x=100-10+40-20
5x=110:5
x=22
wiek syna: 22lata
wiek ojca: (22-10)×4+10= 58lat
25 4 25